Szóval a nagy kérdés, ha már elhatároztuk hogy tuningoljuk a motort, hogy mégis meddig akarunk elmennni, mennyit akarunk belekölteni a motorba?
Sebesség és gyorsulás, vagy a megbízhatóság.
Nagyobb hengerűrtartalmú motornak a fogasztása is nagyobb, 0,5 - 3 literrel is többet ehet a gép 100 km-en. Jelentősen megnövelve ezzel a üzemelési költségeket.Egy csúcsrajáratott motornál nagyobb a meghibásodási lehetőség, sokkal jobban előjönnek a nem megfelelő karbantartásból eredő problémák. A nagyobb erő jobban megterheli a főtengelyt, a variót, a kuplungot. Hamarabb elkopnak és tönkremennek az alaktrészek. Kevésbé üzembiztos.
Pontosan ezért sokkal nagyobb pl.egy 70 ccm-es motor karbantartási igénye, mint a gyári 50-esnek. Gyakrabban kell a légszűrőt tisztítani, akár 2-3 ezer kilométerenként is szükséges lehet a dugattyú csere.A mostani 70-es sporthengerek, jó kipufogóval, jól összehangolva akár 90-110 km/h sebebségre is képesek.Bár tudok egy Apriliáról ami 140-et ment végre 50ccm-es motorral. Ami nem elhanyagolható tényező...
Sohasem elég egy alaktrész, pl a henger cseréje, mert mindig akad valami amit még hozzá kell (kéne) igazítani. Folyamatos helyet biztosít a zsebpénznek...A döntésnél legfontosabb szempont talán, hogy mire is használjuk a robogót.
Szórakozásra, kikapcsolódásnak vagy munkaeszköznek, munkába vivő eszköznek.
Eszerint kell választani a sebbeség és a megbízhatóság között.
Fontos befolyásoló tényező az anyagi háttér. Egy takarékos, olcsón fenntartható járműre van-e szükség, vagy szeretnénk felesleges pénzeszközeinket gyorsaságra váltani.
De a gyorsaság és a gyorsulás nagy csáberő, élvezetes szórakozás. :)
Azt se feledjük el, hogy az 50ccm hengerürtartalmú motorok már nem segédmotornak minősül! (Jogosítvány, rendszám!)
Mindenki saját belátása, igénye, szükséglete szerint döntse el, mi is fontos.
Szerintem egyáltalán nem rossz a tuningolás, de csak ésszel...
Mert kétkeréken jó, de egykeréken mégjobb.:)